manon-in-nepal.reismee.nl

Onze eerste dag trekken in het Annapurna Circuit (en nog steeds WIFI!!!)

Voor het eert dat ik in Nepal ben aangekomen het ik echt een fantastische nacht achter de rug. Ik ben om 21.30 uur ongeveer in slaap gevallen en ik mocht uitslagen tot 6.15 uur. Dat heeft me goed gedaan en dat was ook wel nodig, want het was een pittig dagje.

Na het lezen van mijn vorige bericht, ben ik vergeten iets te vermelden voor pap wat betreft onze rit in de jeep. Het was namelijk een heel grof terrein waar we ons op bevonden en we hebben maar liefst 31x gebruik moeten maken van de 'speciale' versnelling van de jeep met vierwielaandrijving! De jeep reed zich meerdere malen vast, maar dankzij deze versnelling heeft het ons dus 31x duwen gespaard. Fieww... wat een opluchting.

Wat betreft vandaag... Wat een prachtige maar zware dag zeg. Na een heerlijk ontbijt zijn we om 7.45 uur gestart en hebben we om 13.05 geluncht. Op weg naar deze bestemming hebben we verschillende mooie foto's kunnen maken, veel mooie uitzichten gehad, zware en steile hellingen gehad, maar ook vaak naar beneden, een hond ontmoet die minstens 1,5 uur met ons is meegelopen (super gezellig, hij heet vanaf nu Guus) en een jongen, genaamd Jason, ontmoet. In eerste instantie is Jason langs ons door gelopen na een kort praatje, maar al snel kwamen we hem later in de trekking weer tegen en vroeg hij of hij mocht aansluiten. Natuurlijk. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Het was gezellig met ons drietjes en we hebben veel gekletst. Uiteindelijk kwamen we aan in Chame, onze eindbestemming voor vandaag. We hebben samen geluncht. Floor en ik hadden een heerlijk knoflooksoepje (gelukkig zit ik minstens 7.000 km van jullie af en Floor moet het maar accepteren) en Jason had een lekkere portie fried noodles met groenten en ei. Eenmaal klaar met eten hadden Floor en ik toch nog voldoende energie om onze tocht nog een klein stukje voort te zetten. We hebben uiteindelijk nog 1.05 uur gelopen. Een totaal van 6 uur en 25 minuten. Dat lijkt ons wel prima voor vandaag en we zoeken een geschikte slaapplek. Wederom gratis kamer als je lekker gaat dineren en ontbijten op dezelfde plek. Off course NO PROBLEM!
Concreet hebben we vandaag ongeveer:
- 18 km gelopen
- 620 m gestegen
- 6 uur en 25 minuten gewandeld
- 32.730 stappen gezet

Verder moet ik helaas nog iets mededelen... Na deze mooie reis in Nepal, moet ik mijn wandelschoenen hun welverdiende pensioen geven. We hebben veel mooie kilometers beleefd, maar vandaag is het punt gekomen dat ze het hebben begeven (sorry mam, sorry pap). Ik heb de schoenen thuis niet meer gecheckt (en ik gebruik deze nogal regelmatig). Ik heb dus niet gezien dat ze zolen, die zorgen voor de stevige grip, aan het loslaten waren. Ik was niet meer in de gelegenheid om lijm of tape te krijgen en toen begaf de eerste schoen het al na 2 uur wandelen. De voorste flap hing er volledig van af. Ik wil dus in het speciaal Dirk bedanken voor het zakmes... Er zat niets anders op dat het losse stuk eraf te snijden. De hak zat namelijk wel nog redelijk goed. Floor en ik zette onze tocht verder totdat we uiteindelijk aankwamen bij ons verblijfplaats toen de tweede schoen het loodje heeft gelegd. Hier is de volledige zool onder uit gegaan. Ik heb dus enkel nog een stuk zool onder mijn linker hak... Ik had gehoopt dat ik de schoenen misschien nog kan laten repareren thuis, maar ik ben bang dat de onderkant nu zodanig zal slijten, dat deze niet meer te repareren zijn. Jammer, maar helaas. Ik hoop dat ik de tocht op een fijne manier kan uitlopen. De tijd zal het leren.

Tot slot wil ik jullie alvast bedanken voor de hele leuke en lieve reacties op mijn blog. Leuk om te zien dat zoveel mensen mijn reis volgen.

Veel liefs,
Manon

Reacties

Reacties

Mam

Ik hoop dat je de tocht kunt uitlopen ZONDER zolen?! Zo te zien is het een prachtige natuur. 18 km met een steiging van 600 m is inderdaad een heftige tocht. Rust nu maar lekker uit, dan is morgen de batterij weer opgeladen voor de volgende trek. Geniet er van???

John en Bianca

Dan kinne vier gauw noa Happy Italy esse heem bis dan bisse vast get kilo's kwiet.
?

Lily

Petje af dames (en heer), er zijn weinigen die jullie dat na doet. Ik in ieder geval niet haha
Lekker eten en slapen en dan ontbijten en er weer tegenaan. Ik ben benieuwd hoe jouw schoenen dit gaan volhouden. Geniet !!

Dirk

Zuuste waal dèt het mèske van pas zow komme.. :)

Mascha

Hoi Manon, aug ig moag dien Avontuur volgen.
Prachtig ving ig ut om dien verhoale te leaze.
Geniet van dit Avontuur dees ervaring numt dig geine mier aaf.
Veul leefs en groetjes Mascha ?

Rikie

oeps zal pijn doen om afscheid te moeten nemen van dierbare zolen? maar hopelijk niet al te veel van invloed op de voortzetting van je prachtige reis! Lieve groetjes van ons allen!?

Sanne

O nee je schoenen! He he wat een pech. Denk je over al aan te denken he? Good luck chica en enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!